OLATUZ OLATU
Talde honek egin duen aurkezpena oso ona izan da. Aurkezpena egiteko erabili dituzten baliabideak onak izan dira, "prezi" programa erabili dute azalpena modu eskematikoan egiteko. "Web 2.0" proiektuaren gora beherak azaldu dizkigute eta honek gugan daukan eragina.
SARRERA
Azken hamarkada hauetan teknologien globalizazioak
eta horrek eragindako gizarteko aspektu gehienen digitalizazioak
mundu hau “menderatu” duela esan daiteke. Oraindik zaila den arren gizarteko
kide guztiok teknologiei buruz ditugun ezagutzak zabalak eta komunak izatea,
denborarekin lortzen joango da, gizartean mugimendu hori aurrera doan heinean,
pertsonengan ere aurrera joan beharko duelako. Horretan, ezinbesteko garrantzia
dauka hezkuntzak, gaur egun, bertatik hasita hasten delako eraikitzen
teknologia berrien ezagutza eta erabilerarako jakintza. Hortaz, gizartearen
beharrizanei hezkuntzatik erantzuten hasi ahal izateko “web 2.0” proiektua
onartu zen.
Proiektu hau Espainiar estatuan 2009ko maiatzaren 12an
onartu zen eta urte bereko ekainaren 5ean Euskadi proiektu horretara batu zen.
ZER DA??
Web 2.0 aplikazio
tradizionaletatik web aplikazioetara egon den trantsizioan oinarritutako
proiektua da. Software askeak eta metodologia berriak sortuz ikasgelen
digitalizazioa du helburu. Konpetentzia digitalak teknologia materialen aurrean
pertsona autonomoa, eraginkorra, arduratsua, kritikoa eta erreflexiboa garatzea
inplikatzen du. Garapen horretarako ezinbestekoa da irakasleen jarrera, “sin la
complicidad del profesorado no hay cambio”.
Hezkuntza 2.0 aurrera eraman ahal izateko 2.0 metodologia
menperatzea beharrezkoa da eta horretarako komunikazioa ezinbestekoa da.
Eztabaidak eta gaiari buruz hitz egitea
puntu garrantzitsuak dira. Gainera, hezkuntza hori eskolan emateaz gain
eskolaz kanpo ere landu behar da, hortaz esan dezakegu metodo hau ez dela
eskolan hasten ez bukatzen. Bukatzeko jakin behar da haurrek beraien erabakiak
hartzeko eskubidea izan behar dutela eta horrez gain gauzak egiteko askatasuna
izan behar dutela.
HELBURUAK
Helburua baliabide teknologikoei esker :
·
Arazo
errealak konpontzeko gai izatea.
·
Helburu
zehatzak lortzeko teknologia berriak aztertu eta hautatzeko gai izatea da.
·
Irakasleak
IKT-dun gaitasunetan trebatzea
·
Lan
dinamikoan, parte-hartzea, beste ikastetxeekin lankidetzan eta sarean sustatzea
·
Heziketa
kalitatea hobetzea
·
Sormena
·
Baliabideak
ezagutu eta menperatzea
·
Erabilterraztasuna
BALIABIDEAK
·
Wifi
·
Mini
portatilak
·
Arbel
digitala
·
Portatilak
gordetzeko armairuak
·
Proiektorea
·
Soinu
aparatua
IRAKASLEAREN PRESTAKUNTZA
·
Oinarrizko
ikt gaitasunak: ofimatika, sistema eragilea eta internet.
·
Arbel
digitalak:ADI.
·
Web 2.0
tresnen multzoa eta bere aplikazioa ikasgelan.
Prestakuntza gehiena berritzeguneren eskutik jaso izan da.
ONDORIOAK
Taldean, ariketa praktikoak eginez, lagunekin eta
ordenagailuekin lan eginez haurrek beste interes batekin ikasten dute. Gainera
garrantzi handia ematen diote kontaktu pertsonalari eta teknologiarekin lan
egiteari eta horregatik:
-
Motibatuago sentitzen dira.
-Informazioa beste
era batzuetan (beste baliabide aplikazio…-en bidez) eskuratzen ikasten dute.
-Produktibitagoa da haurren lana eta aldi berean
irakasleena errazago lan egingo dutelako giroa egokia den ikasgela batean.
Irakaslearen papera antolatzaile eta ikuskatzaile gisa
aritzean datza, informazioren igorlea izateaz gain, komunikazioa irakasle eta
ikasleen artean bilaterala izan behar delako.
Ikasleei protagonismoa helarazi
Ikastetxeek ikasleek baliabide
teknologikoen bidez beraien hezkuntza eraikitzeko gai izatea ahalbidetuko duten
plana diseinatu beharko lituzekete. Sarritan hezkuntzaren arrakastak
azterketeten emaitzetara mugatzen dira, ikasitakoaren kalitateari
erreparatu beharrean. Aurrean aipatutakoak beraz, ikasleek beraien
autonomía lantzeko teknologia digitaletan egin daitezkeen inbertsioen kontra
doa nahiz eta metodología honek ikasleek aztertu eginez, beraiek gaur egungo
gizarteari erantzuteko gaitasunak garatzen lagun ditzakeen arren. Hortaz ezin
dugu ukatu, IKT-ak hezkuntzan sartzearekin batera ikasleei beste era bateko
protagonismoa eman behar zaiela, eta ez orain artekoa bezalakoa, jarrerak positiboagoa.
Pedagogia aktibo bat indarrean
jarri ahal izatea neurri handi batean, irakasleak ikasleen aurrean bere rola
hartzean datza. Honek ahalbidetzen du ikasleei protagonismoa helaraztea
ikaskuntza ahalbidetuz.
Hori horrela ikasleen lana eta
beraien estrategia kreatiboen erabilera, indukzioak, ezagutza naturalak eta
kontzeptu ezagunekiko konparazioak bideratu behar dira, norbere gaitasun
pertsonalak garatu ahal izateko.
Ondoren, Ikasleei protagonismoa
eman eta pedagogía aktibo bat
eraikitzeko irakasleak hartu beharreko jarrerak nolakoa izan beharko lukeen azaltzeko
aholku baliagarri batzuk agertzen dira:
Ez
esan eta ez pentsatu:
-Nork izan dezakeen erantzun
egokia
-Honek ez dauka zentzurik.
-Arauak jarraitu behar
dira.
-Gauzek zentzu praktikoa
izan behar dute
-Ezin gaitezkeela erratu.
-Jolasa ez dela serioa.
-Honetaz edo horretaz ez
dakigula ezer.
-Ez dugula irudimenik.
No hay comentarios:
Publicar un comentario